Velkommen innom til min kaotiske håndarbeidsverden. Bloggen ble startet for å motivere meg selv til å fullføre noen ufo'er, men helt kvitt dem blir jeg nok aldri ;-)

mandag 22. august 2011

Nøstebarngenser


Restegarn er perfekt til barnehagestrikk. Fargerike, myke og praktiske plagg. Jeg har tatt utgangspunkt i en av nøstebarnoppskriftene (kragejakke i dobbelt 2-tråd), men endret litt over alt. Blant annet har kantene i rillestrikk fått splitt på hver side - pyntet med fargerike knapper. Raglanfellingen er beholdt, men jeg har strikket genser - med splitt foran til glidelås.


Kantene på bolen: eple og sommerfuglsplitt.



Ermene; splittene er på utsiden, blomst og lilla kruseduller.

6 kommentarer:

Miriam sa...

Sås stilig den ble :)

Ann Kristin sa...

Søt!

Hvilket tempo du har altså

Manisk kreativ sa...

Den var søt! Legger deg til på strikkeblogger.no :)

Cloudberry sa...

Herlige farger! Likte godt splittene på sidene :)

enel sa...

Takk :)

gyldenkron sa...

Den ble kjempesøt. Herlig