Velkommen innom til min kaotiske håndarbeidsverden. Bloggen ble startet for å motivere meg selv til å fullføre noen ufo'er, men helt kvitt dem blir jeg nok aldri ;-)

fredag 30. september 2011

På tide med nye tøfler


Miriam tipset meg om denne artige sokketøffeloppskriften :)

Strikket i nokså tjukt garn, Easy, for å få dem tette og varme. Garnet snublet jeg plutselig over i forbindelse med et opprydningsprosjekt i kjelleren. Nesten som å finne en skattkiste, tre bæreposer med deilig garn kjøpt for så mange år siden at jeg rent hadde glemt det. Ulempen var at jeg gikk tom for garn på slutten, så knappestykket ble litt kortere enn oppskriften.
Det grå garnet jeg har brukt på sålen er raggegarn, så jeg krysser fingrene for at det er litt slitesterkt. Kanten mellom sålen og resten av sokken er jeg spesielt stolt av, det er nemlig mitt første hakkeprosjekt ever ;) Det rammet fint inn sålen, så foten ligger godt oppi tøffelen.

Det kjekke med den tøffelen her er at den kan brukes både oppbrettet og nedbrettet :)



1 kommentar:

Manisk kreativ sa...

Kjempefine tøfler! Moro å finne garn man har glemt også, da. :-)