Velkommen innom til min kaotiske håndarbeidsverden. Bloggen ble startet for å motivere meg selv til å fullføre noen ufo'er, men helt kvitt dem blir jeg nok aldri ;-)

tirsdag 22. januar 2013

Vottekrise

Når man har unger i barnehage og på skole så er det alltid noen votter på avveie. Noen ganger dukker de opp igjen, noen ganger ikke. Denne uka var det krise for mellomsten, til tross for ørten beskjeder om å sjekke egen garderobekurv og gjenglemtkurven.

Da er det kjekt å ha restegarn i hus :)

Garnet er av ukjent type, men jeg har regnet meg frem til at det er ca 90m/50g. Og ull selvfølgelig, ellers hadde det vært litt bortkastet som vottemateriale ;) Nøstebarn oppskrift.





Det hører med til historien at innen vottene var ferdige hadde undertegnede selv vært nedom skolen og gjennomsøkt gjenglemtkurven, siden den skulle tømmes for Fretex. Resultatet var nedslående mtp utsiktene til at gutta snart klarer seg selv når det gjelder slikt:
- 1 regnbukse
- 1 vinterbukse
- 1 dongeribukse
- 1 lue
- 4 votter (hvorav 1 par og 2 enkle som supplerte det som lå hjemme)
- 1 skjerf
- 2 refleksvester

Disse grønne vottene ble adoptert av eldstemann, og mellomsten har bedt så fint om han ikke kan få noen som er litt mer rød/orange/blå... ;)

1 kommentar:

Misemor sa...

Det var da enda godt du tok turen og fant igjen alt det gjenglemte.
Fine votter.
Og så søte bokmerker under her. Likte godt den nederste måten å bruke de på, hehe...
Ha en fin kveld. Tone =D