Velkommen innom til min kaotiske håndarbeidsverden. Bloggen ble startet for å motivere meg selv til å fullføre noen ufo'er, men helt kvitt dem blir jeg nok aldri ;-)

torsdag 19. mai 2011

NFI - et lite mikrosett

Restegarn kan brukes til mye fint :)

Utfordringsbloggen Strikkere har denne måneden prematurstrikk som utfordring, dvs strikking av tepper, luer og sokker til landets nyfødtintensivavdelinger. Her i området er det Haukeland som er mottaker.

Oppskriften er fra Pickles, og deres På veg helseteppe.
Jeg la opp ca 85 m, noe som ble litt snøtt siden teppet ble i minste laget. Men sammen med ribbelue og -sokker danner det et søtt lite mikrosett.



2 kommentarer:

Misemor sa...

Heisann. Dette Pickles-teppet har jeg også strikket. Men har du laget det mindre? Kan jeg spørre hvor mange masker du la opp?
Ha ei fortryllende helg, hilsen Misemor

enel sa...

Takk og god helg til deg også :)
Nå har jeg endelig fått oppdatert innlegget med link til Pickles' sin oppskrift, og med antall masker.