Velkommen innom til min kaotiske håndarbeidsverden. Bloggen ble startet for å motivere meg selv til å fullføre noen ufo'er, men helt kvitt dem blir jeg nok aldri ;-)

søndag 16. juni 2013

Bryllupskjole

Når lillesøster skal gifte seg må man kle seg ordentlig. Mange timers arbeid, både i sofakroken med heklenål og over symaskinen innimellom alle tyllagene, men resultatet ble da også bra ;)

Oppskrift fra Maskepi, av Tine Solheim. Nydelig kjole og relativt enkel hekleoppskrift, imidlertid veldig mye feil, så jeg var glad jeg hadde en del hekleerfaring fra før og kunne tenke meg frem til hvordan det skulle eller kunne være alle de stedene det ikke stemte. 
Garn; Muskat fra Drops + CottonViscoe, KidSilk og Ancor Artiste til effektfeltene og hårbåndet.

8 kommentarer:

Veronica A. sa...

Wow, sier jeg bare! Stilig :)

Unknown sa...

Nydelig!!

Anna sa...

Så kult!! =)

Inger Anne Halås sa...

For en utrolig flott kjole. Ganske unødvendig og irriterende at det er feil i oppskriften da.

Strikkexpressen sa...

Wow, kult! Du må ha en tålmodighet ut av en annen verden!

enel sa...

Takk for hyggelige kommentarer. Kjøpte garnet i pinsehelga, og har tatt det litt pø om pø helt til det plutselig ble veldig tidspress. En ting var å hekle alle delene, en helt annen å skulle sy det sammen. Ikke minst underskjørtet var en utfordring uten mønster og med en kranglete symaskin... Takk og lov for kyndig og beroligende hjelp i huset mens det stormet som verst.

Strikkeinger sa...

Kunne du ha sagt litt om feilene? Har lyst til å lage denne kjolen, og da er det greit å vite om "fellene".

Husmorspira sa...

Nydelig!!!