Velkommen innom til min kaotiske håndarbeidsverden. Bloggen ble startet for å motivere meg selv til å fullføre noen ufo'er, men helt kvitt dem blir jeg nok aldri ;-)

mandag 15. august 2011

Dokke

Heklet, strikket, "støffet", sydd, brodert.... Mitt inspirasjonsbidrag til Pinnekrokens utfordring med tema "Leker" nå i slutten av August har vært et artig lite sensommerprosjekt. Det begynte da jeg lånte "Brukt på nytt" (Kathrine Gregersen) av ei venninne mens vi slækket en sen sommerkveld nede i Danmark. Der fant jeg oppskriften på denne søte lille dokka. Kombinert med at jeg akkurat hadde plukket med meg denne gamle dokkesenga fra barndomshjemmet var det i grunnen ikke tvil om hva neste ting ut på pinnene skulle bli.

35 cm lang, strikket i offwhite superwash strømpegarn m/aloe vera (man tager hva den lokale Eurospar butikken har når man bare må begynne med en gang).

Kjolen er heklet i samme "lekre" strømpegarn, med aloe vera. Men med de lekre fargeskiftene (orange, rosa, lilla) måtte jeg bare ha det ;) Egen oppskrift.

Matchende hårstrikker til kjolen. Hekleblomst sydd fast til to stjålne hårstrikker. Egen oppskrift.
Genser og bukse. Strikket i ekte akrylgarn. Igjen kan den lett tilgjengelige Eurosparbutikken få skylden. Men til dukkeklær skulle det vel gå greitt. Nok en gang egen oppskrift. Kjolen kan brukes over, og voila - en tunika - hvilket selvfølgelig blir kjekt utover høsten/vinteren.

Og når man først har dratt med seg ei dokkeseng over land og strand; Sengeteppe etter Pickles mønster "På veg helseteppe", i miniatyrutgave da ;) Strikket i P2 restegarn.


4 kommentarer:

Miriam sa...

Utrolig stilig, og ikke minst kreativt! :)

Anna sa...

Kjempesøt! Å ukens flashback-ligna veldig på Marthedokka æ dro m mæ overalt da æ va liten.. Kanskje jeg må herme og lage en lignende.. =)

Ann Kristin sa...

Det ble så sinnsykt bra. Tenk at alt det "rare" garnet kan bli så fint. Vel blåst eller strikket heter det vel.

BirjitB sa...

Kjempe fint laga, og veldig kreativt!:)